.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همایش تخصصی پلیس فتا با فعالان فضای مجازی مازندران +تصاویر
ضرورت ایجاد گشت امنیت در فضای مجازی
روزی با اسلحه در مقابل دشمن می‌ایستادیم و امروز در فضای مجازی با دشمن مقابله می‌کنیم / یک هکر مازندرانی بیش یک‌ هزار و 300 رمز کاربران فیس‌بوک را هک کرد/ 78 درصد از پرونده‌های فتا در مازندران مربوط به جرائم مالی است

شمال نیوز: فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از جرائم سازمان‌یافته در فضای مجازی و در قالب فناوری‌های روز دنیا اتفاق می‌افتد گفت: در فضای مجازی هم باید گشت امنیت داشته باشیم.

سردار مسعود جعفری نسب در همایش پلیس فتا با فعالان فضای مجازی مازندران در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران، اظهار داشت: برای بدست آوردن موفقیت های امروز هزینه های سنگین پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز با دنیای 100 سال گذشته متفاوت است، گفت: در حال حاضر در عصر ارتباطات زندگی می کنیم.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه مانند گشت امنیت در شهرها، در فضای مجازی هم باید گشت امنیت داشته باشیم، ادامه داد: بسیاری از جرائم سازمان‌یافته در فضای مجازی و در قالب فناوری‌های روز دنیا اتفاق می‌افتد.


سردار جعفری نسب اظهارداشت: دشمن در فضای اینترنتی، ماهواره ای و شبکه های مختلف تلویزیون تنش اجتماعی و چالش ایجاد کرد و درحال حاضر با خاموش کردن ماهواره و تعطیلی شبکه العالم می خواهد مردم از مسائل روز دنیا باخبر نشوند.

وی با بیان اینکه وبلاگ‌نویسان جوان در مقابل وبلاگ‌نویسان خارجی ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: روزی با اسلحه در مقابل دشمن می‌ایستادیم و امروز در فضای مجازی با دشمن مقابله می‌کنیم.


همچنین مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد مازندران با اشاره به اینکه واژه فرصت و تهدید واژه درستی نیست و برای شناخت آنها باید یک نشست ویژه نیاز دارد، گفت: اولین حرکت باید نگاه دشمن شناسی و رویه های مقابله با دشمن را باید داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی ابراهیمی اظهارداشت: دشمن بدنبال انجام فعالیت های سازمانی و تشکیلاتی است و نباید ساده اندیشی کنید و دشمن استفاده ابزاری از چهره های موجه دارد و با ایجاد شبهه در فضای مجازی ایجاد مشکل می کند.

وی از کشف 200 هزار سی دی مستهجن خبرداد و افزود: این اداره آمادگی امحای آن را دارد.

 

در ادامه این همایش، رئیس پلیس فتای مازندران با اشاره به اینکه بیشتر مجرمان فضای سایبری، جوان هستند، گفت: در مازندران یک فرد هکر را دستگیر کردیم که یک‌هزار و 300 رمز کاربران فیس‌بوک را هک کرده و در سیستم خود نگهداری می‌کرد.


 احمدرضا رستمی با بیان اینکه گمنامی و ناشناس بودن از ویژگی‌های مجرمان  فضای مجازی است، گفت: توسعه روز افزون فضای مجازی از عوامل راه‌اندازی فضای مجازی شد.

وی با اشاره به اینکه رشد قارچ‌گونه جرائم را در فضای مجازی شاهد هستیم، ادامه داد: دنیای امروز 2 میلیارد و 600 میلیون نفر کاربر اینترنت دارد در حالی که در سال 2000 تعداد کاربران اینترنت در دنیا، 368 میلیون نفر و در کشور ما 132 هزار نفر بود و امروز در کشور 45 میلیون کاربر اینترنت داریم.

این مسئول با بیان اینکه 650 میلیون وب‌سایت و 227 میلیون وبلاگ فعال در دنیا وجود دارد، اظهار داشت: اطلاعات جاری در این وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها پنج میلیون ترابایت برابر با 50 میلیارد جلد کتاب است.

رستمی با اشاره به اینکه روزانه یک‌صد هزار وب‌سایت ایجاد می‌شود که 10 درصد از آن مربوط به فضای جرم است، متذکر شد: مازندران 2 میلیون و 577 هزار نفر کاربر اینترنت دارد و ضریب نفوذ اینترنت در مازندران حدود 85 درصد است و استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان و سمنان در رده‌های بعدی هستند.

رئیس پلیس فتای مازندران با بیان اینکه برداشت‌های غیر مجاز از حساب بانکی، نشر اکاذیب و کلاهبرداری از طریق ایمیل، عمده جرائمی است که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: بعضی مشکلات هم ناشی از ضعف سیستم است.

وی با اشاره به اینکه 78 درصد از پرونده‌های فتا در مازندران مربوط به جرائم مالی است، یادآور شد: آگاهی نداشتن مردم سبب به وجود آمدن این جرائم می‌شود.

رستمی با بیان اینکه مجرمان سایبری با سواد و تحصیل‌کرده و حرفه‌ای هستند، گفت: برخی از این افراد دیپلم دارند اما به اندازه یک دکترای کامپیوتر، در این زمینه اطلاعات دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشتر مجرمان فضای سایبری، جوان هستند، اظهار داشت: در مازندران یک فرد هکر را دستگیر کردیم که یک‌ هزار و 300 رمز کاربران فیس‌بوک را هک کرده و در سیستم خود نگهداری می‌کرد.

وی با بیان اینکه جرائم اخلاقی در فضای مجازی در حال شیوع است، گفت: پلیس فتا به تنهایی نمی‌تواند پیشگیری کند، مردم ما هم آگاهی ندارند.

رستمی با اشاره به اینکه جنگ نرم جدی است، افزود: سن بلوغ را کاهش داده‌اند چرا که افراد در سن پایین، از آگاهی کافی برخوردار نیستند.

رئیس پلیس فتای مازندران با اشاره به اینکه 87 درصد از هکرهایی که دستگیر می‌کنند در خارج از استان هستند، ادامه داد: این مسائل برای ما هزینه مالی دارد و امکانات ما هم محدود است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مردم آگاه باشند، جرائم اینچنینی هم کاهش می‌یابد.

رستمی با اشاره به اینکه در 6 ماه امسال فتای مازندران 109 درصد کشف پرونده داشت، گفت: 91 درصد از این پرونده‌ها مربوط  به استان است و مابقی مربوط به استان‌های دیگر است.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 18 مهر 1392
بيكاري و سرگرمي باعث ايجاد جرم در فضاي مجازي است
فعال رسانه مجازی 17 مهر 1392
حضور کم رنگ فعالین رسانه مجازی غرب استان خصوصا تنکابن و رامسر در این همایش ناشی از چیست؟
آقای پلیس ما جمعی از فعالین رسانه های مجازی تنکابن و رامسر از بعد مسافت کلافه شده ایم و از حضور در همایشتان امتناع کردیم.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.